Blog ini telah di lahirkan untuk menjejaki rentetan perjalan kehidupan kami sebagai seorang IBU / EMAK / MAMA / MUMMY / UMIE / BONDA & ABI / ABAH / PAPA / DADDY / WALID / AYAHNDA kepada permata hati kami. Blog ini juga untuk di jadikan kenangan kepada permata hati kami untuk memahami suka duka perit pedih gembira bahagia tatkala membesarkan mereka. Harapan kami agar anda semua sudi berkongsi pengalaman / pendapat / buah fikiran / cadangan dan sebagainya dengan menitipkan sedikit nasihat bernas untuk permata hati kami di ruangan komen. Terima kasih dan semoga hidup anda di rahmati oleh-Nya. BUT AM NOT MOMMIES-TO-BE ! just wanna share the ILMU & Experienced from frens that I know serba sedikit. haha !

Fan Pages : HERNYZAR HELMIZAN

♥ ILMU : Perkembangan Fetus - 5 Minggu ♥

as'salam dan selamat sejahtera
para ibu / emak - emak / mama / mummy
apa khabar ? bgmn dengan perkembangan kehamilan anda ?
moga moga dalam keadaan sehat dan ceria hendaknya.
hari ni bonda nk berkongsi berkenaan Perkembangan Fetus untuk usia 5 minggu.
selepas Perkembangan Fetus - 4 Minggu, harap ilmu ini akan memberi manfaat kepada semua.

sak yolka
plasenta primitif
embryosak amniontiub sarafpundi kensing

NOTA ! Role over your mouse to the underline subject.
embryo
sak amnion
tiub saraf
pundi kensing
Anda mungkin tidak kelihatan hamil pada masa ini, namun, jantung embrio, yang lebih kecil dari biji kaskas, sudah mula berdenyut dan mengepam darah. Jantung mula membahagi kepada kamar-kamarnya dan dalam sedikit masa akan mendapat ritma denyutan yang baik. Panjang embrio lebih kurang suku inci / setengah sentimeter dan rupanya lebih mirip berudu daripada manusia. Ia membesar secara memecut pada minggu ini.

Organ utama, seperti ginjal dan hati, mula muncul. Tiub saraf, yang menyambungkan otak dan korda spina, akan tutup pada minggu ini. Anggota bawah bayi mula tumbuh - ini akan menjadi tangan dan kaki bayi anda. Usus sedang berkembang dan apendiks bertempat di ruangnya.


NOTE ! PLEASE STOP MY PUMPKIN MELODY ON YOUR LEFT SIDEBAR
TO VIEW THIS VIDEO. TQ !

Inside Pregnancy : Weeks 1-9

Di bawah pembukaan yang akan menjadi mulut bayi anda, lipatan-lipatan kecil muncul yang akan menjadi leher dan rahang bawah bayi. Seawal minggu ini, raut muka sudah mula terbentuk. Lubang hidung lebih kelihatan dan versi terawal retina mata mula timbul. Dapatkan maklumat tentang folik asid yang diperlukan oleh anda.

• Nota: Pakar-pakar menyatakan bahawa setiap bayi berkembang secara berlainan - walaupun semasa dalam kandungan. Muka surat-muka surat di bahagian ini disediakan untuk memberi maklumat umum mengenai perkembangan fetus dalam rahim.

2 comments:

n0rraslida alias said...

tQ sarah sudi share! Lid tgk video tue..teringat lak kt arwh bby Lid...:)... tertibe rase rndu.... tQ taw..sudi share info.... muah!

sarahhernyzar said...

bertabah ya lid. beliau menanti anda di syurga. insyaAllah.. XOXO !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...