Blog ini telah di lahirkan untuk menjejaki rentetan perjalan kehidupan kami sebagai seorang IBU / EMAK / MAMA / MUMMY / UMIE / BONDA & ABI / ABAH / PAPA / DADDY / WALID / AYAHNDA kepada permata hati kami. Blog ini juga untuk di jadikan kenangan kepada permata hati kami untuk memahami suka duka perit pedih gembira bahagia tatkala membesarkan mereka. Harapan kami agar anda semua sudi berkongsi pengalaman / pendapat / buah fikiran / cadangan dan sebagainya dengan menitipkan sedikit nasihat bernas untuk permata hati kami di ruangan komen. Terima kasih dan semoga hidup anda di rahmati oleh-Nya. BUT AM NOT MOMMIES-TO-BE ! just wanna share the ILMU & Experienced from frens that I know serba sedikit. haha !

Fan Pages : HERNYZAR HELMIZAN

Cadangan Supplemen Untuk Ibu Hamil

as'salam ibu-ibu dan mummies semua.
sehatkah anda ? semoga sentiasa di bawah rahmatNya in-sya-Allah.
hari ni bonda nak share supplemen untuk ibu hamil ya.
walaupun bonda belom pernah pregnant, tapi bonda jadikan artikel ini sebagai rujukan bonda pada masa akan datang. dan semua isi kandung artikel bonda ambil dari pengalaman rakan-rakan juga sanak saudara yang ambil supplemen shaklee ini. jom kita tengok apa supplemen untuk ibu mengandung.



TRIMESTER 1
Apa yang terkandung dalam set ini?

B complex : lengkap dengan 8 kumpulan B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil. Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress ,menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.

Ostematrix : kandungan kalsium yang mencukupi di dalam diet anda, lebih-lebih lagi semasa tempoh kehamilan akan dapat memastikan bayi yang bakal dilahirkan mempunyai tulang dan gigi yang sihat tanpa menggugat kandungan kalsiaum yang sedia ada di dalam tubuh anda. Kalsium juga membantu untuk menghalang kekejangan otot yang dialami dalam tempoh kehamilan dan kontraksi yang berlaku disaat melahirkan. Pengambilan Kalsium turut membantu dalam pelawasan dan juga penyusuan susu ibu. Jika perasan ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period) susunya akan merundum…ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkirkan.

Vita-lea Iron formula : Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Mempunyai patented Sistem Penyerapan Bioaktif utk memastikan peningkatan penyerapan asid folid kritikal. Membantu meningkatkan Hb ke paras normal semasa hamil bagi ibu yang mempunyai darah rendah.

Vitamin C : membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Penambilan bersama Vita-lea Iron Formula meningkatkan kadar penyerapan iron dalam tubuh


bagi set Trimester 2 dan 3 ini cuma tambahkan:

Omega Guard : membantu perkembangan otak bayi. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

ibu-ibu yang sedang hamil boleh lah cuba amik supplemen dari Shaklee.
Supplemen Shaklee ni adalah dari bahan semulajadi.
maksudnya natural supplemen lah. bkn seperti sintetik supplemen yang menggunakan bahan kimia.
apa-apa pun persediaan ibu menghadapi kehamilan ada lah sesuatu yang perlu di titik beratkan di samping mempunyai tubuh badan yang sehat malah baby juga sehat. in-sya-Allah.
kuasa penyembuhan adalah dari Allah swt.

Wallahu’alam bissawab.
Dan Allah lebih mengetahui yang sebenar-benarnya.
Kita hanya mampu berusaha berdoa dan bertawakal.
selamat untuk semua ibu-ibu ya. XOXO~!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...